Campagne #ikleesthuis verlengd: GAU maakt meer STER-reclame mogelijk

De campagne #ikleesthuis die de CPNB in samenwerkingen met GAU, KBb, het Letterenfonds, Stichting Lezen, KB en NBD Biblion heeft opgezet kan dankzij nieuwe bijdragen van alle partijen ook de komende weken doorgaan.

De campagne is succesvol met onder andere duizenden abri’s door het hele land en meer dan 1 miljoen lezers die zijn bereikt via sociale media. 42% van de mensen tussen de 25 en 76 jaar oud werd bereikt met de radiocampagne en naar ieder spotje op TV (en dat waren er 15 per dag) keken gemiddeld 1 miljoen mensen. De GAU heeft als onderdeel van de Mediafederatie gebruik kunnen maken van een aanbod van VNO/NCW-MKB dat in samenwerking met de STER gratis reclamezendtijd heeft aangeboden aan brancheorganisaties. Daarom kan de campagne nu ook op TV in ieder geval de hele maand april volop doorgaan. Daarvoor zijn nieuwe, langere spots gecreëerd.

De komende tijd zal ook elke werkdag bij Stax & Toine op NPO Radio 1 een #ikleesthuis-rubriek te horen zijn met daarin leestips van onder anderen Michel van Egmond, Geert Mak, Adriaan van Dis, Tim Hofman, Stine Jensen, Heleen van Royen, Tom Douwsma, Marion Pauw, Anya Niewierra, Frank Krake, Charles den Tex, Jan Siebelink, Arend van Dam, Mylo Freeman, John de Wolf, Ilja Gort, Daphne Deckers, Olaf Koens, Jan van Mersbergen en Tooske Ragas.

We hopen dat uitgevers blijven aanhalen bij de campagne onder de hashtag #ikleesthuis. Voor materiaal (de mediakit): zie deze link.
Het persbericht van de CPNB kunt u hier lezen.